Διεθνής έκκληση από προσωπικότητες του πνεύματος

Διεθνείς προσωπικότητες από τον κόσμο του πνεύματος και του πολιτισμού,
μεταξύ των οποίων ο τούρκος συγγραφέας Ορχάν Παμούκ και ο αμερικανός
εικαστικός Μπιλ Βαϊόλα, υπογράφουν αίτημα προς την κυβέρνηση της Ιταλίας
ζητώντας να μειωθεί η πρόσβαση των κρουαζιερόπλοιων στη λιμνοθάλασσα
 της Βενετίας.
Σε ανακοίνωσή τους, που δημοσιεύεται σήμερα, οι συντάκτες της έκκλησης
αποκαλύπτουν το περιεχόμενο της επιστολής που απευθύνουν στον
εντολοδόχο πρωθυπουργό Μάριο Μόντι και στους υπουργούς του για το
Περιβάλλον και τον Πολιτισμό.
«Σας ζητούμε να παρέμβετε στο όνομα της διάσωσης της Βενετίας και της
λιμνοθάλασσάς της», τονίζουν οι υπογράφοντες, που μεταξύ τους
απαριθμούνται οι Πιερ Ροζεμπέρ, πρώην διευθυντής του Μουσείου του
 Λούβρου (1994-2001), και η συγγραφέας και μέλος της Γαλλικής
Ακαδημίας Ντονά Λεόν.
«Θα θέλαμε να καταγγείλουμε την αυξημένη, επιθετική και ανεξέλεγκτη
παρουσία τεράστιων κρουαζιερόπλοιων στη λιμνοθάλασσα, που φθάνουν
 έως και την άμεση περίμετρο της βασιλικής του Αγίου Μάρκου. Η παρουσία
τους προκαλεί φόβους για σοβαρές βλάβες στο περιβάλλον και βάζει σε
 κίνδυνο την συντήρηση της καλλιτεχνικής κληρονομιάς της πόλης», τονίζεται στην
 επιστολή.
«Μας εξέπληξε το ότι είδαμε πως η απαγόρευση εισόδου στα ύδατα του Αγίου
Μάρκου και του καναλιού της Τζουντέκα σε πλοία άνω των 40.000 τόννων
(λίγο μικρότερων από τον Τιτανικό), όπως προβλεπόταν από το διάταγμα της
2ας Μαρτίου 2012, έχει αναβληθεί επ' αόριστον», υπογραμμίζεται στο κείμενο.
«Βλέπουμε ακόμη και κρουαζιερόπλοια άνω των 300 μ. να περιπλέουν μπροστά
από το Παλάτι των Δόγηδων», καταγγέλλουν οι υπογράφοντες την αίτηση.
«Ζητούμε να εγκριθούν μέτρα που θα περιορίζουν την παρουσία ακατάλληλων
 πλοίων και να αξιολογηθεί με προσοχή ένα ανώτερο όριο για τα πλοία που
περιπλέουν μέσα σε ένα τόσο πολύτιμο και ευαίσθητο περιβάλλον»,
καταλήγουν οι διεθνείς προσωπικότητες.
Η παρουσία γιγάντιων κρουαζιερόπλοιων στη λιμνοθάλασσα της Γαληνοτάτης
Δημοκρατίας δημιουργεί συχνά μεγάλους κυματισμούς και μία βενετσιάνικη
οργάνωση, ονόματι «Όχι στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, η λιμνοθάλασσα να γίνει
κοινό αγαθό» έχει αποδυθεί σε μία συλλογή υπογραφών ώστε να επιτευχθεί η
 άμεση απαγόρευση του κατάπλου τέτοιων πλοίων.
Τον Μάρτιο, κι έπειτα από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Κόστα Κονκόρντια
τον Ιανουάριο, η ιταλική κυβέρνηση είχε εγκρίνει διάταγμα που απαγόρευε
στα κρουαζιερόπλοια να πλησιάζουν κοντά στις ακτές, ιδίως για να προστατευθούν
τα φυσικά πάρκα.

Appello internazionale a Monti: «Le grandi navi danneggiano Venezia»

Lettera aperta al premier firmata anche dallo scrittore Orhan Pamuk, dallo scuoltore
Bill Viola, da studiosi come CarloGinzburg e David Freedberg tra gli altri:
«Vanno assunte decisioni chiare sulla sostenibilità , siamo solidali con i veneziani
che lottano contro».
VENEZIA. Esponenti della cultura internazionale hanno annunciato l’invio di un
appello al premier Mario Monti «preoccupati per i danni ambientali che le grandi
navi creano e per l’alto rischio a cui sottopongono il patrimonio artistico della città
di Venezia». Tra i firmatari, lo scrittore Orhan Pamuk, Istanbul, lo scultore Bill Viola,
New York, Patrick Aebischer, Ecole Polytechnique de Lausanne, Partha Dasgupta,
University of Cambridge; David Freedberg, Columbia University, New York;
Carlo Ginzburg, Scuola Normale Superiore, Pisa; Serghei Karpov, Moscow
Lomonossow-University.Solidali con i cittadini veneziani impegnati nella lotta contro
le grandi navi, i firmatari chiedono che «siano valutati i limiti massimi sostenibili per
le imbarcazioni transitanti in laguna e nel bacino di San Marco e che siano assunte
chiare decisioni a riguardo, in tempi rapidi e definiti».«Vogliamo denunciare la
 crescente, invasiva e incontrollata presenza di enormi navi da crociera in Laguna,
persino nell’immediata prossimità degli straordinari spazi della basilica di San Marco»,
 spiegano, «la loro presenza fa temere seri danni ambientali e di fatto pregiudica la
conservazione del patrimonio artistico della città».«Si tratta di dati di fatto assolutamente
evidenti e soltanto coloro i cui interessi s’identificano nello sfruttamento della città a scopi
 turistici possono tentare di escluderli», proseguono nel loro appello, «così si dà come
cosa scontata l’impossibilità di rischi d’incidenti legati al transito delle grandi navi. In questo
contesto, invece, emergono allarmanti segnali come i recenti incidenti che hanno visto per
 navi di oltre 120 mila tonnellate di stazza una rottura di ormeggio o difficoltà a causa
di raffiche di vento».
Πηγή: nuova venezia
           newsbeast